Varför inte passa på att göra en hel kollektion med profilkläder?

Desto fler valmöjligheter bäraren av kläderna har, desto större chans är det att personen ofta bär något av plaggen antingen ihop eller var för sig. All marknadsföring är bra marknadsföring.

Eller har ni kanske inga typiska arbetskläder på ert företag? Tänk om, och låt dina anställda vara livs levande reklampelare på arbetsplatsen och kanske till och med före och efter jobbet.

Du kan som arbetsgivare även uppmuntra till att arbetskläderna mer än gärna får användas på fritiden.

Det är också fint när alla anställda på ett företag har likadana företagskläder. Och så slipper de anställda slita ut sina egna kläder på jobbet, vilket en del tycker är tacksamt.

Man kan i alla fall ge de anställda erbjudandet, även om man inte vill ställa ett sådant krav på dem. Det gynnar båda parter.

Att vara lite finurlig och ge de anställda rejäla ytterkläder är ett smart knep. De kanske inte kan göra de prioriteringarna själva och då kanske ytterkläderna med varumärkets reklam på, blir favoriter som används dagligen.

Vilket gynnar dig i marknadsföringssyfte och ger förmodligen glada arbetare som får en rejäl jacka av sin arbetsgivare att ha på sig ute i kylan och därmed mer än gärna accepterar att ha lite reklam på sig.

Gör profilkläder i hela kollektioner och ge som gåvor i form av goodiebags till era kunder, även i denna form kan man såklart ge de anställda också.

Låt gärna innehållet i goodiebagen ha en viss bredd så att du kan säkerställa att någon eller några av plaggen kommer gå hem så mottagaren har användning för plaggen. Det är viktigt att de kommer till användning så att de kan fylla sitt syfte.

Goodiebags är det inte många som tackar nej till och kläder har man alltid användning för. Tänk bara igenom valet i kollektionen noga så det är kläder som ni tror det allra flesta har användning för.